CIY: Omlet na słono.

21:45 Karina - Azmariaa 8 Komentarzy


Nie ważne czy smażę, piekę, grilluję czy nawet gotuję - jedzenie, które przyrządzam jest zawsze równomiernie spalone. Postanowiłam, że stworzę serie postów poświęconych gotowaniu, aby początkowo nauczyć się prostszych, a z czasem coraz trudniejszych przepisów. Mam nadzieję, że dzięki moim wpisom przekonam osoby bez doświadczenia kulinarnego do podjęcia próby pichcenia.


Na pierwszy ogień postanowiłam przyrządzić omlety, czyli lekkie i smaczne śniadanie. Znalazłam wiele przepisów, każdy sprowadza się do tego samego, ale różni je stopień trudności. Spośród wszystkich, które udało mi się przeczytać, wybrałam moim zdaniem najłatwiejszy i za razem bardzo obiecujący. Oprócz przepisu liczy się również podanie. Przeczytałam, że omlety są zarówno dobre na słodko jak i na słono, jednak tym razem zdecydowałam się na drugą wersję.

Omlet na słono (1 porcja):

SKŁADNIKI:
  • 2 jajka
  • 2 łyżki śmietany
  • 1 łyżeczka masła
  • sól
  • ulubione warzywa
  •  szczypiorek
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

1.Do garnuszka wbij 2 jajka i dodaj 2 łyżki śmietany.


2.Całość miksuj, aż objętość jajek ze śmietaną się kilka razy powiększy.


3. Równocześnie rozgrzej na średniej wielkości patelni masło. Powinno się sklarować.


4. Na rozgrzane masło wlewamy zmiksowane jajko.
5. Teraz całość przykryj pokrywką i zmniejsz ogień.
6. Czekaj aż omlet urośnie. Wiele osób ściąga omlet z ognia od razu jak jajko się zetnie, jednak należy poczekać, aż jajko urośnie tak, że będzie dotykać pokrywki.


7. Następnie na rozgrzanej patelni podsmaż swoje ulubione warzywa.
8. Po przełożeniu na talerz posyp omlet świeżym szczypiorkiem i podsmażonymi warzywami.



Wskazówki
  • Na każde jajko używamy łyżki śmietany
  • Śmietana powinna być pełna - najlepiej 18% (nie light!)
  • Im więcej będzie piany podczas miksowania tym lepiej. 
  • Zamiast miksera można użyć blendera. 
  • Jak najszybciej od czasu zmiksowania wlewamy zmiksowane jajko.
  • Smaż na jak najmniejszym ogniu - dzięki temu od spodu omleta nie zrobi się skorupka.
  • Podajemy z świeżym chlebem, bułkami lub tostami.
Źródło: KLIK


Dziękuję za przeczytanie! :)
Dodawajcie się do mojej witryny i bądźcie zawsze na bieżąco.

Zobacz również:

8 komentarzy:

  1. Pierwsze zdanie mnie rozwaliło haha :D Ja uwielbiam omlet na słono na śniadanie, a na słodko na kolację :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie omlety :) Ostatnio często robię na śniadanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią wypróbuje ten przepis ;) Wygląda przepysznie ! :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili ( zaczynam dopiero ) :)
    http://zyciejesttrudnewalczonie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. O mniam! chętnie wypróbuję :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy i sprawia, że na mojej twarzy pokazuje się uśmiech.
Nie toleruje 'obs za obs', a jeśli chcesz żebym zajrzała do ciebie to zostaw link, dalej sobie poradzę! :)